Tryb przyjmowania skarg i wniosków
- Skargi i wnioski dotyczące udzielania świadczeń zdrowotnych przez Zespół Opieki Zdrowotnej w Nysie mogą być składane:
- Dyrektorowi Szpitala i Zastępcy Dyrektora ds. medycznych, budynek dyrekcji przy ul. Boh. Warszawy 34 w Nysie
- Ordynatorowi Oddziału oraz Kierownikom danej komórki organizacyjnej.
- W Biurze Rzecznika Praw Pacjenta przy Ministrze Zdrowia, ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa, tel. 22 532 82 50, fax. 22 532 82 30, bezpłatna infolinia: 800 190 590, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- W Sekcji Skarg i Wniosków oraz List Oczekujących w Opolskim Oddziale Wojewódzkim NFZ, tel. (77) 40 20 182, infolinia (77) 194-88, tel./faks (77) 40 20 101 (sekretariat), e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Skargi składane do Sekcji Skarg i Wniosków oraz List Oczekujących OOW NFZ dotyczą:
- jakości świadczeń medycznych,
- dostępności do świadczeń medycznych,
- odpłatności za świadczenia medyczne;
Pacjent, którego prawo do ochrony zdrowia nie jest realizowane w sposób dla niego zadowalający, może złożyć skargę także do innych instytucji:
- Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Izby Lekarskiej, Opolska Izba Lekarska,
ul. Grunwaldzka 23, 45 – 054 Opole,
tel. (77) 454 59 39, fax. (77) 454 67 09,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych,
- Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych w Opolu, Budowlanych 44A, 45-123 Opole, tel. 77 441 51 90, fax. 77441 51 99, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Biura Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, ul Stawki 2, 00 – 193 Warszawa, 22 531 03 00, fax. 22 531 03 01, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Dz.U. z dnia 31 marca 2009 09.Nr 52 poz. 417
Jak złożyć skargę:
- Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie lub za pomocą telefaksu, poczty elektronicznej oraz ustnie do protokołu.
- Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy), adresu oraz podpisu wnoszącego pozostawia się bez rozpatrzenia.
Skargi, wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 1 miesiąca, a w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych nie później niż w terminie 2 miesięcy od daty złożenia skargi. Odpowiedź na skargę pisemną udzielana jest w formie pisemnej, skargi ustne rozpatrywane są w chwili złożenia, za wyjątkiem skarg szczególnie skomplikowanych.
Kierownik Działu Organizacji i Nadzoru Zespołu Opieki Zdrowotnej w Nysie:
- prowadzi Rejestr Skarg i Wniosków, w którym są odnotowane pisemne skargi pacjentów,
- przechowuje teczki z pisemnymi skargami wpływającymi bezpośrednio od pacjentów jak też poprzez media oraz wysłane odpowiedzi na skargi.